Compensa TU na Życie S.A.

Gamifikowany program dla agentów ubezpieczeń majątkowych zachęcający do składania ofert ubezpieczeń na życie.

jak spotkać więcej klientów. Znów jestem naprawdę zmotywowana!

Agent, uczestnik "Czas na życie - zagraj w sprzedaż!".

Compensa TU na Życie

Compensa Dystrybucja jest strukturą sprzedażową, która oferuje pełen zakres ubezpieczeń życiowych i majątkowych Compensa TU i Compensa Życie. Agent pracuje zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Jest to struktura rozproszona, oparta na różnych formach współpracy pomiędzy agentami a towarzystwem.

Cele i założenia programu:

Klient poszukiwał narzędzia do aktywizacji Doradców odpowiedzialnych za sprzedaż ubezpieczeń majątkowych i życiowych. Osiągnięcie wzrostu sprzedaży możliwe było między innymi poprzez 2 kluczowe działania:

  • zwiększenie systematyczności w umawianiu spotkań z klientami;
  • aktywizację Doradców życiowych i majątkowych w zakresie sprzedaży polis życiowych

Scenariusze programów różniły się w zależności od doświadczenia w oferowaniu ubezpieczeń na życie.

Główne cele zdefiniowane w projekcie:

  • zbudowanie u Doradców nawyku systematycznego planowania i realizowania spotkań z Klientami w ciągu całego miesiąca, zamiast akcyjnego działania pod koniec okresów rozliczeniowych
  • zbudowanie solidnej wiedzy na temat całej gamy produktów
  • wzrost aktywności sprzedażowej z zakresie produktów życiowych u wszystkich Doradców

Realizacja i współpraca

Program nazwaliśmy: "Czas na życie - Play Sales". Został  zaprojektowany tak, aby był bardzo dynamiczny i atrakcyjny dla wszystkich agentów. Dodatkowo, nie tylko motywujący do większego wysiłku, ale również praktyczny w dostarczaniu wiedzy i umiejętności.  

Stworzyliśmy model zachowań do wdrożenia oraz zdefiniowaliśmy wiedzę i umiejętności, które należy rozwijać.

Komunikacja w programie odbywała się w ramach 3 głównych kampanii:

  • nawyki - budowanie i utrwalanie nawyków codziennych i tygodniowych
  • edukacja - rozwój wiedzy i umiejętności
  • śledzenie KPIs - regularne kontakty z klientami, oferta, składka ubezpieczeniowa

Uczestnicy zostali zaproszeni do korzystania z aplikacji Tribeware na swoich telefonach komórkowych lub komputerach. Codziennie otrzymywali krótkie zadania opracowane według zaprojektowanego przez nas modelu.

Podczas dwumiesięcznego programu:

  • ponad 100 zadań zostało wykonanych przez użytkowników
  • rozpoczęto ponad 70 dyskusji
  • 90% użytkowników wybrało aplikację mobilną
  • użytkownicy zalogowali się na platformę ponad 2200 razy

Uczestnicy uznali platformę za bardzo pomocną w pracy, a ponad 70% zdecydowanie poleciłoby ją innym handlowcom.

Efekty

Program przyniósł oczekiwane rezultaty:

  • nawyki regularnego pozyskiwania nowych klientów i oferowania dodatkowych produktów stały się osobistym wyzwaniem, a nie obowiązkiem,
  • wszyscy uczestnicy wykazali się zdobyciem nowych, ważnych umiejętności w zakresie oferowania polis ubezpieczeniowych na życie,
  • Rozpoczęta w programie wewnętrzna wymiana doświadczeń pozwoliła agentom uczyć się z praktyki i stawać się bardziej efektywnym jako zespół,
  • zaobserwowano wyraźny wzrost wszystkich KPI mierzonych w ramach projektu.

Zgodnie z opinią klienta i wynikami biznesowymi, zespół one2tribe dostarczył atrakcyjny, praktyczny i skuteczny program.

Stało się to dzięki zaangażowaniu wszystkich stron. Zespół projektowy Compensy dostarczył nam bardzo cenne materiały i zapewnił świetną komunikację pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami. Agenci i menedżerowie wykazali się dużą otwartością i zaufaniem do nowej formy komunikacji.

Program "Czas na życie - Play Sales" okazał się skutecznym narzędziem, które pomogło rozproszonemu zespołowi wspólnie pracować nad osiągnięciem ważnego celu biznesowego.

Our success story in

Compensa TU na Życie

Wszyscy uczestniczący w programie agenci zaczęli regularnie oferować ubezpieczenia na życie

Udowodniono poprawę w zakresie codziennej i tygodniowej rutyny pracy Doradców

Wewnętrzna wymiana doświadczeń stała się zasadą codziennej współpracy.

Case study

Zainspiruj się naszymi klientami. Sprawdź prawdziwe studia przypadków dotyczące zarządzania wydajnością, transformacji cyfrowej lub programów lojalnościowych, które naprawdę działają.