Compensa Dystrybucja jest strukturą sprzedażową, która oferuje pełen zakres ubezpieczeń życiowych i majątkowych Compensa TU i Compensa Życie. Agent pracuje zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Jest to struktura rozproszona, oparta na różnych formach współpracy pomiędzy agentami a towarzystwem.
Cele i założenia programu:
Klient poszukiwał narzędzia do aktywizacji Doradców odpowiedzialnych za sprzedaż ubezpieczeń majątkowych i życiowych. Osiągnięcie wzrostu sprzedaży możliwe było między innymi poprzez 2 kluczowe działania:
- zwiększenie systematyczności w umawianiu spotkań z klientami;
- aktywizację Doradców życiowych i majątkowych w zakresie sprzedaży polis życiowych
Scenariusze programów różniły się w zależności od doświadczenia w oferowaniu ubezpieczeń na życie.
Główne cele zdefiniowane w projekcie:
- zbudowanie u Doradców nawyku systematycznego planowania i realizowania spotkań z Klientami w ciągu całego miesiąca, zamiast akcyjnego działania pod koniec okresów rozliczeniowych
- zbudowanie solidnej wiedzy na temat całej gamy produktów
- wzrost aktywności sprzedażowej z zakresie produktów życiowych u wszystkich Doradców
Realizacja i współpraca
Program nazwaliśmy: "Czas na życie - Play Sales". Został zaprojektowany tak, aby był bardzo dynamiczny i atrakcyjny dla wszystkich agentów. Dodatkowo, nie tylko motywujący do większego wysiłku, ale również praktyczny w dostarczaniu wiedzy i umiejętności.
Stworzyliśmy model zachowań do wdrożenia oraz zdefiniowaliśmy wiedzę i umiejętności, które należy rozwijać.
Komunikacja w programie odbywała się w ramach 3 głównych kampanii:
- nawyki - budowanie i utrwalanie nawyków codziennych i tygodniowych
- edukacja - rozwój wiedzy i umiejętności
- śledzenie KPIs - regularne kontakty z klientami, oferta, składka ubezpieczeniowa
Uczestnicy zostali zaproszeni do korzystania z aplikacji Tribeware na swoich telefonach komórkowych lub komputerach. Codziennie otrzymywali krótkie zadania opracowane według zaprojektowanego przez nas modelu.
Podczas dwumiesięcznego programu:
- ponad 100 zadań zostało wykonanych przez użytkowników
- rozpoczęto ponad 70 dyskusji
- 90% użytkowników wybrało aplikację mobilną
- użytkownicy zalogowali się na platformę ponad 2200 razy
Uczestnicy uznali platformę za bardzo pomocną w pracy, a ponad 70% zdecydowanie poleciłoby ją innym handlowcom.
Efekty
Program przyniósł oczekiwane rezultaty:
- nawyki regularnego pozyskiwania nowych klientów i oferowania dodatkowych produktów stały się osobistym wyzwaniem, a nie obowiązkiem,
- wszyscy uczestnicy wykazali się zdobyciem nowych, ważnych umiejętności w zakresie oferowania polis ubezpieczeniowych na życie,
- Rozpoczęta w programie wewnętrzna wymiana doświadczeń pozwoliła agentom uczyć się z praktyki i stawać się bardziej efektywnym jako zespół,
- zaobserwowano wyraźny wzrost wszystkich KPI mierzonych w ramach projektu.
Zgodnie z opinią klienta i wynikami biznesowymi, zespół one2tribe dostarczył atrakcyjny, praktyczny i skuteczny program.
Stało się to dzięki zaangażowaniu wszystkich stron. Zespół projektowy Compensy dostarczył nam bardzo cenne materiały i zapewnił świetną komunikację pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami. Agenci i menedżerowie wykazali się dużą otwartością i zaufaniem do nowej formy komunikacji.
Program "Czas na życie - Play Sales" okazał się skutecznym narzędziem, które pomogło rozproszonemu zespołowi wspólnie pracować nad osiągnięciem ważnego celu biznesowego.
Our success story in
Compensa TU na Życie
Wszyscy uczestniczący w programie agenci zaczęli regularnie oferować ubezpieczenia na życie
Udowodniono poprawę w zakresie codziennej i tygodniowej rutyny pracy Doradców
Wewnętrzna wymiana doświadczeń stała się zasadą codziennej współpracy.