Firmy farmaceutyczne regularnie organizują cykliczne spotkania zespołów sprzedażowych i marketingowych w celu przedstawienia strategii działania w tzw. kolejnym cyklu promocyjnym. Tego typu wydarzenia są ważnym punktem na mapie strategii sprzedażowych i marketingowych każdej firmy farmaceutycznej.
Celem cyklicznych spotkań jest zainteresowanie przedstawicieli medycznych i zmotywowanie ich do realizacji strategii zgodnie z wcześniej ustalonym przekazem promocyjnym. Jakość i efekt działań marketingowych, a także odbiór prezentacji produktowych dla lekarzy i farmaceutów, zależy od ich entuzjazmu.
Dla działu zarządzania firmy farmaceutycznej prawdziwym wyzwaniem może być zaangażowanie sił sprzedaży (przedstawicieli medycznych) w przebieg całego spotkania, które trwa zazwyczaj kilka dni. Każdy menedżer chce, aby jego strategia została zapamiętana i zastosowana przez handlowców, bo to jest klucz do sukcesu, czyli budowania przewagi rynkowej.
- 100% uczestników było aktywnie zaangażowanych
- Blisko 90% poprawnych odpowiedzi w testach po wykładach
- Świetna opinia użytkowników po zakończeniu imprezy
Cele i założenia
Dlatego zespół Customer-Engagement jednej z największych firm farmaceutycznych postanowił zaangażować swoich przedstawicieli w spotkanie briefingowe C4, wykorzystując innowacyjne mechanizmy grywalizacji.
Innowacyjna wizja zespołu firmy farmaceutycznej mogła zostać zrealizowana dzięki zastosowaniu technologii Tribeware oraz wsparciu zespołu konsultantów one2tribe.
Główne wyzwania stojące przed one2tribe obejmowały:
W przypadku współpracy pomiędzy one2tribe a firmą farmaceutyczną należy również przedstawić podstawowe cele i założenia, które zostały zdefiniowane dla tego konkretnego wydarzenia:
- Wzrost zaangażowania uczestników spotkania w przekazywane treści
- Poprawa komunikacji z uczestnikami
- Przyjazna aplikacja wspierająca udział w spotkaniu w intuicyjny sposób
- Sprawna komunikacja - szybko, łatwo, wygodnie, zawsze z użytkownikiem pod telefonem
- Pomoc w jak najlepszym wykorzystaniu czasu spędzonego na spotkaniu
- Gratyfikacja - atrakcyjne nagrody, rankingi, sprawdzanie siebie.
Realizacja i współpraca
Projekt był realizowany w dwóch etapach, co było bardzo ważne dla jego powodzenia. Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem spotkania informacyjnego C4 rozpoczął się pierwszy etap, który obejmował następujące scenariusze.
- Aktywizacja uczestników i zachęcenie ich do pobrania i korzystania z aplikacji
- Onboarding na platformie (jak korzystać z aplikacji)
- Poinformowanie uczestników imprezy C4 o jej przebiegu
- Merytoryczne przygotowanie do walki podczas C4 (dystrybucja materiałów)
Drugi etap opierał się na grze podczas spotkania C4, gdzie one2tribe zrealizowało scenariusz według następujących kroków.
- Wprowadzenie do gry - ogłoszenie konkursu (zasady i nagrody)
- Zarządzanie uczestnikami (obecność na panelach, rejestracja, komunikacja)
- Sprawdzenie przygotowania do konferencji (quizy wiedzy)
- Informacje o wynikach (także ze spotkań z trenerami i lekarzami)
- Informacje zwrotne: Rankingi informujące o aktualnym wyniku, wyniki quizów merytorycznych, wyniki misji od trenerów i lekarzy
Platforma Tribeware była głównym narzędziem komunikacji z przedstawicielami uczestniczącymi w projekcie.
Wyniki
Najważniejszym celem było zaangażowanie uczestników (przedstawicieli) w przebieg spotkania z wykorzystaniem platformy Tribeware.
Podczas spotkania briefingowego C4, gdzie za zaangażowanie repów odpowiadał zespół one2tribe, mogłem na żywo obserwować reakcję przedstawicieli, którzy praktycznie nie rozstawali się z naszą aplikacją Tribeware. "Muszę przyznać, że w swojej dotychczasowej karierze nie spotkałem się z tak dużym zaangażowaniem ze strony repów"
- mówi Radosław Marter, Partner Zarządzający w Grupie Kapitałowej one2tribe
Nowatorska forma zaangażowania repów w przebieg spotkania C4 została potwierdzona przez doskonałe przygotowanie merytoryczne. Reprezentanci byli już aktywni na platformie przed C4 i potrafili podjąć wyzwania przygotowawcze. W wynikach quizów merytorycznych na platformie zdecydowana większość uczestników osiągnęła wynik powyżej 90% poprawnych odpowiedzi.
Przeprowadzenie spotkania C4 w oparciu o grywalizację we współpracy z one2tribe pozwoliło na osiągnięcie niestandardowej formuły w jego przebiegu przy dużym zaangażowaniu uczestników. Skrupulatnie przygotowany plan komunikacji oraz odpowiednia narracja przez zespół one2tribe w ścisłej współpracy z klientem przyniosły oczekiwane rezultaty.
Our success story in
Firma farmaceutyczna
100% uczestników było aktywnie zaangażowanych
Blisko 90% poprawnych odpowiedzi w testach po wykładach
Świetna opinia użytkowników po zakończeniu imprezy