Firma farmaceutyczna

Zaawansowane wsparcie dla spotkania cyklicznego - sprawna organizacja, lepsze zapamiętanie kluczowych informacji, integracja zespołu.

zaangażowanych od początku do samego końca

Firma farmaceutyczna

Firmy farmaceutyczne regularnie organizują cykliczne spotkania zespołów sprzedażowych i marketingowych w celu przedstawienia strategii działania w tzw. kolejnym cyklu promocyjnym. Tego typu wydarzenia są ważnym punktem na mapie strategii sprzedażowych i marketingowych każdej firmy farmaceutycznej.

Celem cyklicznych spotkań jest zainteresowanie przedstawicieli medycznych i zmotywowanie ich do realizacji strategii zgodnie z wcześniej ustalonym przekazem promocyjnym. Jakość i efekt działań marketingowych, a także odbiór prezentacji produktowych dla lekarzy i farmaceutów, zależy od ich entuzjazmu.

Dla działu zarządzania firmy farmaceutycznej prawdziwym wyzwaniem może być zaangażowanie sił sprzedaży (przedstawicieli medycznych) w przebieg całego spotkania, które trwa zazwyczaj kilka dni. Każdy menedżer chce, aby jego strategia została zapamiętana i zastosowana przez handlowców, bo to jest klucz do sukcesu, czyli budowania przewagi rynkowej.

  • 100% uczestników było aktywnie zaangażowanych
  • Blisko 90% poprawnych odpowiedzi w testach po wykładach
  • Świetna opinia użytkowników po zakończeniu imprezy

Cele i założenia

Dlatego zespół Customer-Engagement jednej z największych firm farmaceutycznych postanowił zaangażować swoich przedstawicieli w spotkanie briefingowe C4, wykorzystując innowacyjne mechanizmy grywalizacji.

Innowacyjna wizja zespołu firmy farmaceutycznej mogła zostać zrealizowana dzięki zastosowaniu technologii Tribeware oraz wsparciu zespołu konsultantów one2tribe.

Główne wyzwania stojące przed one2tribe obejmowały:

W przypadku współpracy pomiędzy one2tribe a firmą farmaceutyczną należy również przedstawić podstawowe cele i założenia, które zostały zdefiniowane dla tego konkretnego wydarzenia:

  • Wzrost zaangażowania uczestników spotkania w przekazywane treści
  • Poprawa komunikacji z uczestnikami
  • Przyjazna aplikacja wspierająca udział w spotkaniu w intuicyjny sposób
  • Sprawna komunikacja - szybko, łatwo, wygodnie, zawsze z użytkownikiem pod telefonem
  • Pomoc w jak najlepszym wykorzystaniu czasu spędzonego na spotkaniu
  • Gratyfikacja - atrakcyjne nagrody, rankingi, sprawdzanie siebie.

Realizacja i współpraca

Projekt był realizowany w dwóch etapach, co było bardzo ważne dla jego powodzenia. Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem spotkania informacyjnego C4 rozpoczął się pierwszy etap, który obejmował następujące scenariusze.

  • Aktywizacja uczestników i zachęcenie ich do pobrania i korzystania z aplikacji
  • Onboarding na platformie (jak korzystać z aplikacji)
  • Poinformowanie uczestników imprezy C4 o jej przebiegu
  • Merytoryczne przygotowanie do walki podczas C4 (dystrybucja materiałów)

Drugi etap opierał się na grze podczas spotkania C4, gdzie one2tribe zrealizowało scenariusz według następujących kroków.

  • Wprowadzenie do gry - ogłoszenie konkursu (zasady i nagrody)
  • Zarządzanie uczestnikami (obecność na panelach, rejestracja, komunikacja)
  • Sprawdzenie przygotowania do konferencji (quizy wiedzy)
  • Informacje o wynikach (także ze spotkań z trenerami i lekarzami)
  • Informacje zwrotne: Rankingi informujące o aktualnym wyniku, wyniki quizów merytorycznych, wyniki misji od trenerów i lekarzy

Platforma Tribeware była głównym narzędziem komunikacji z przedstawicielami uczestniczącymi w projekcie.

Wyniki

Najważniejszym celem było zaangażowanie uczestników (przedstawicieli) w przebieg spotkania z wykorzystaniem platformy Tribeware.

Podczas spotkania briefingowego C4, gdzie za zaangażowanie repów odpowiadał zespół one2tribe, mogłem na żywo obserwować reakcję przedstawicieli, którzy praktycznie nie rozstawali się z naszą aplikacją Tribeware. "Muszę przyznać, że w swojej dotychczasowej karierze nie spotkałem się z tak dużym zaangażowaniem ze strony repów"

- mówi Radosław Marter, Partner Zarządzający w Grupie Kapitałowej one2tribe

Nowatorska forma zaangażowania repów w przebieg spotkania C4 została potwierdzona przez doskonałe przygotowanie merytoryczne. Reprezentanci byli już aktywni na platformie przed C4 i potrafili podjąć wyzwania przygotowawcze. W wynikach quizów merytorycznych na platformie zdecydowana większość uczestników osiągnęła wynik powyżej 90% poprawnych odpowiedzi.

Przeprowadzenie spotkania C4 w oparciu o grywalizację we współpracy z one2tribe pozwoliło na osiągnięcie niestandardowej formuły w jego przebiegu przy dużym zaangażowaniu uczestników. Skrupulatnie przygotowany plan komunikacji oraz odpowiednia narracja przez zespół one2tribe w ścisłej współpracy z klientem przyniosły oczekiwane rezultaty.

Our success story in

Firma farmaceutyczna

100% uczestników było aktywnie zaangażowanych

Blisko 90% poprawnych odpowiedzi w testach po wykładach

Świetna opinia użytkowników po zakończeniu imprezy

Case study

Zainspiruj się naszymi klientami. Sprawdź prawdziwe studia przypadków dotyczące zarządzania wydajnością, transformacji cyfrowej lub programów lojalnościowych, które naprawdę działają.