Vision Express

Lepsza realizacja strategii sprzedaży dzięki natychmiastowej i bezpośredniej komunikacji.

a użytkownicy są nadal bardzo aktywni na platformie.

Krzysztof Głowala, Business Development Specialist

Vision Express to sieć salonów optycznych, łącząca usługi medyczne i sprzedaż. Firma posiada blisko 200 profesjonalnych salonów, w których zapewnia zarówno badania wzroku, jak i dobór i sprzedaż odpowiednich okularów lub soczewek. Vision Express sprzedaje nie tylko produkty największych światowych marek, ale również te, których jest jedynym dystrybutorem. Jako pionier sieci salonów optycznych w Polsce, Vision Express dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wysoką jakość obsługi klienta oraz wysoki standard usług optycznych i okulistycznych.

Cele te zostały osiągnięte dzięki trzymiesięcznej kampanii motywacyjnej przeprowadzonej z wykorzystaniem platformy Tribeware.

Podczas pierwszej kampanii na platformie zrealizowaliśmy 205 zadań, których celem było:

  • zwiększenie wiedzy pracowników,
  • zwiększenie udziału sprzedaży okularów marek ekskluzywnych
  • uzyskanie od nich informacji zwrotnej na temat zasobów potrzebnych w punktach sprzedaży do osiągnięcia wyznaczonych celów sprzedażowych.

Kolejnym etapem było uruchomienie drugiej kampanii, w której zrealizowaliśmy cele związane z nowymi produktami.

W wyniku realizacji misji społecznych w trakcie trwania projektu pojawiło się 1627 komentarzy i 1503 polubienia. Dużą popularnością wśród pracowników cieszyły się również quizy sprawdzające wiedzę produktową. Motywem przewodnim projektu była "Aleja Gwiazd", która stanowiła fikcyjną oś dla wszystkich wyzwań pojawiających się na platformie i była podstawą do stworzenia identyfikacji wizualnej projektu.

Podczas pierwszej, 3-miesięcznej kampanii, do gry włączyło się 95% pracowników Vision Express, z czego 69% regularnie wykonywało zadania na platformie motywacyjnej.

  • W wyniku realizacji projektu wzrosła wiedza i świadomość pracowników na temat USP (Unique Selling Propositions) poszczególnych marek okularów, co przełożyło się na wzrost sprzedaży marek własnych okularów.
  • Z czasem zaangażowanie pracowników wzrosło do 74%.
  • Platforma usprawniła proces dwukierunkowej komunikacji pomiędzy punktami sprzedaży a centralą organizacji.  

W trakcie projektu przeprowadzono kilkanaście ankiet zbierających od pracowników najlepsze praktyki sprzedażowe, które następnie zostały wykorzystane w trakcie realizacji projektu i pojawiły się na platformie w kontekście pracy nad jakością obsługi klienta.

Rozwiązanie Tribeware stało się również platformą komunikacyjną dla kilkuset pracowników organizacji, rozproszonych w punktach sprzedaży na terenie całej Polski.

  • Materiały merytoryczne dotyczące produktów Vision Express dostarczone za pośrednictwem platformy okazały się pomocnymi źródłami, chętnie wykorzystywanymi przez konsultantów w codziennej pracy z klientami.
  • Uzyskano efekt zwiększenia wiedzy na temat marek własnych okularów, który wpłynął na poziom zaangażowania pracowników firmy w realizację celów sprzedażowych.

W trakcie trwania projektu większość pracowników stała się ambasadorami poszczególnych ekskluzywnych marek okularów. Obecnie Vision Express kontynuuje korzystanie z Platformy Tribeware, gdzie wspólnie realizujemy kolejne cele.

Our success story in

Znacząca poprawa wiedzy na temat marek dostępnych w salonie optycznym

Szybsza i dokładniejsza komunikacja pomiędzy biurami i lokalizacjami, w tym realizacja strategii sprzedaży i popularyzacja najlepszych praktyk

Klient podjął decyzję o rozszerzeniu programu na nowe grupy pracowników

Case study

Zainspiruj się naszymi klientami. Sprawdź prawdziwe studia przypadków dotyczące zarządzania wydajnością, transformacji cyfrowej lub programów lojalnościowych, które naprawdę działają.